
Coca-Cola прозвітувала про позитивну динаміку, зафіксовану на всіх світових ринках
Незважаючи на падіння попиту в цілому в ніші газованих напоїв, компанії Coca-Cola вдалося досягти зростання доходів, всупереч наявності цілого ряду факторів стримування.
Трохи статистики
2024 року відзначалося падіння виробництва в кількісних (об'ємних) показниках. Незважаючи на цю тенденцію, що посилилася через суттєве зростання цін, компанії, всупереч очікуванням, вдалося досягти квартального зростання рівня доходів. У звітному періоді акції Кока-Кола зросли на 3%. У грошах найбільш істотне зростання було зафіксовано в ніші напоїв із сезонними смаками. Найбільш вагомий внесок зробили Fanta Beetlejuice у парі зі Sprite Winter Spiced Cranberry, завдяки чому обсяги продажів у IV кварталі зросли на 2%.

Основний конкурент відстає
Фінансові результати PepsiCo в останньому кварталі минулого року виявилися негативними: на найперспективніших північноамериканських ринках, газованих напоїв та Frito-Lay, було зафіксовано падіння доходів на 4 відсоткові пункти. З цього можна зробити висновок, що Pepsi у Північній Америці потроху здає лідируючі позиції в сегменті солодкого газування, тоді як Coca-Cola впевнено обходить конкурента в ніші напоїв, що не містять цукру. Втім, позиції PepsiCo все ще сильні, компанії поки що вдається стримувати ціни. Приклади для порівняння: ціна Пепсі в ПЕТ-пляшках об'ємом 0,5 л нижче, ніж Кока-Коли (21 грн проти 23), у скляній тарі та ж тенденція (27 грн за 0,3-літрову пляшку проти 30 грн за пляшку Коли об'ємом 0,25 л).
Що готує рік майбутній
Почався він не з позитивних новин: встановлені Дональдом Трампом мита (досить суттєві, 25%) на імпорт алюмінію неминуче позначиться на зростанні цін тари. Але керівництво Coca-Cola заявило, що компанія має рішення, здатні уникнути інфляційного рівня формування цін. Йдеться про збільшення виробництва напоїв у пластиковій тарі. Компанія багато працює над тим, щоби розширювати свій асортимент. Так, 2024 року на ринку Північної Америки відбувся дебют кількох нових брендів. Зокрема, газування Topo Chico та молока преміального рівня Fairlife. За словами Браяна Малберрі, виконавчого менеджера Zacks Investment Management (компанія володіє портфелем акцій Кока-Кола), цей крок необхідний в умовах тотального зниження інтересу до солодких напоїв, дозволяючи зберегти позитивну динаміку у довгостроковій перспективі. Втім, робляться кроки для збільшення попиту і на інших ринках, що особливо розвиваються, де налагоджується виробництво газування з місцевими уподобаннями. В Україні, наприклад, це Кола зі смаком вишні, доступна в асортименті онлайн-магазину MAUDAU . В Індії ці кроки поєднуються з використанням гнучкої цінової політики, як у портфелі компанії є продукція з усіх цінових категорій.