Спецслужби рф можуть бути причетні до блокування кордонів України, – розслідування
Польські перевізники, які заблокували пункти пропуску на польсько-українському кордоні, які потребують «справедливої конкуренції», взаємодіють із особами, які мають зв'язок із російською федерацією.
Це виявило у рамках розслідування інформагентство Guildhall.
Російський вплив встановлено також у рамках аналогічних заходів у Словаччині.Офіційним організатором блокування кордону Польщі з Україною виступає польський громадянин Рафал Меклер, власник транспортної компанії Rafał Mekler Transport.Рафал Маклер є представником осередку проросійської партії «Конфедерація свободи та незалежності» у Люблінському воєводстві, що має тісні зв'язки з Росією.Зокрема лідер партії Януш Корвін-Мікке виступав із закликами про визнання окупації Криму і сам відвідував анексований півострів у 2015 році, де зустрічався з керівником російської окупаційної адміністрації Криму Сергієм Аксьоновим.
Конфедерація свободи та незалежності» пов'язана з іншою польською правою організацією «Всепольська молодь», яка має давні зв'язки з Російським імперським рухом, серед іншого, який займався вербуванням терористів для угруповань «ДНР» та «ЛНР».Лідер списку «Конфедерації свободи та незалежності» під час виборчої кампанії у Польський Сейм 2023 Зіомовіт Пшебітковський — колишній лідер руху «Всепольська молодь».
«Конфедерація свободи та незалежності» та «Всепольська молодь» проводять спільні заходи.
Поточна акція на польсько-українському кордоні не перший епізод участі польських перевізників у кампаніях, які мають ознаки російських активних заходів.З початком російського вторгнення в Україну, Rafał Mekler Transport та ціла низка інших польських компаній, учасників поточних протестів, зокрема Kam-Trans, Jata-Trans, BOR-TOM, GLT POLSKA, KMS LOGISTYKA та PEO-TRANS неодноразово проводили акції з вимогамискасування антиросійських санкцій.
Політичний вплив на заходи в Польщі заслуговує на окрему увагу.16 листопада на польському пункті пропуску «Корчова» відбулася зустріч організаторів акції із співзасновником згаданої вище, пов'язаної з РФ партії «Конфедерація свободи та незалежності» та лідером «Конфедерації польської корони» Гжегожем Брауном.
З початком вторгнення РФ в Україну Гжегош Браун був єдиним депутатом Сейму Польщі, який проголосував проти резолюції із засудженням Польщі, прийнятої після розкриття подій у Бучі.Системно займає позицію проти присутності українських мігрантів у Польщі та є автором слогану «зупиним українізацію Польщі».
У 2018 році Гжегош Браун провів у Москві зустріч із журналістом видання «Росія Сегодня» Леонідом Свиридовим, депортованим з Польщі за шпигунство на користь росії.
Як і «Конфедерація свободи та незалежності» Гжегош Браун бере особисту участь у заходах із зазначеною вище організацією «Всепольська молодь».Ця організація також має зв'язки з воєнізованим праворадикальним угрупуванням Задружне коло (польськ. Zadrużny Krąg — Dywizja Słowiańska), яке співпрацює з неонацистським угрупуванням «Русів», що нині воює в лавах російської армії.
Інший учасник акції на польсько-українському кордоні, власник згаданої компанії PEO-Trans, громадянин республіки Білорусь — Гордеюк Віктор Степанович.Аналіз сторінок Гордеюка у соціальних мережах дозволяє встановити, що останній проходить навчання в одному із вищих військових навчальних закладів Білорусі.Рідний брат Віктора Гордеюка Гордеюк Андрій Степанович проходить службу у 38 окремій десантно-штурмовій бригаді армії Білорусі.
Організаторами акції в Словаччині виступили представники громадської організації «Союз автоперевізників Словаччини» (UNAS).Підтримала акцію антиєвропейська праворадикальна партія «Наша Словаччина», яка виступає за «відновлення дружніх зв'язків» з Росією, лідер якої словацький політик Маріан Котлеба у 2014 році написав листа колишньому президентові України Віктору Януковичу, де порівняла Революцію Гідності з тероризмом.
Нагадаємо, на польсько-українському та словацько-українському кордонах перевізники продовжують блокувати пункти пропуску вимагаючи повернення системи видачі дозволів українцям для роботи в ЄС, попри те, що Європейська комісія вже заявила, що виконання таких вимог не є юридично можливим