Лідери думок підтримали зниження смертоносного "нештрафованого порогу" за перевищення швидкості на українських дорогах

«Прискорюйся в житті, але не на дорозі» — інформаційна кампанія, яку запустив Центр демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) у межах кампанії «За безпечні дороги». У фокусі — заклик змінити законодавство та знизити нештрафований рівень за порушення швидкісного режиму з 20 км/год до 10 км/год.

В основі кампанії лежить ідея: сучасне суспільство звикло до постійного поспіху. Ми намагаємося робити більше за коротший час: прискорюємо прослуховування аудіо, закликаємо швидко закривати збори, формуємо нові навички у пришвидшеному темпі. Проте на дорогах поспіх недопустимий.

Ініціативу у своїх соцмережах уже підтримали українські лідери думок, зокрема журналістка Емма Антонюк, народний депутат України Роман Грищук, блогерка Софія Безверха, блогер-мовознавець Андрій Шимановський та інші.

«Уявімо: я викликала таксі. Водій їде 50 км/год, тобто з максимально допустимою швидкістю для міста. Я нервую, бо запізнююся на зйомку, і ось заради п’яти „зірочок“ на спідометрі вже „70“. Це перевищення, так, але допустиме. І я встигаю, і йому без штрафів. Різниця у 20 км і роках життя, якими ми буквально ризикуємо. Ви зараз скажете: „Еммо, ти драматизуєш“. А я вам відповім не емоціями, а фактами. За даними ВООЗ, майже у 100% випадків і той, хто був за кермом, і випадковий пішохід не мають шансів вижити в аварії на швидкості 70 км/год і вище», — розповіла у своєму інстаграмі Емма Антонюк.

Змінити законодавство закликає і директорка «Дикого театру», журналістка Ярослава Кравченко:

«Зменшення нештрафованого порогу з 20 км/год до 10 км/год сприятиме зменшенню кількості ДТП із важкими наслідками. Важливо, щоб і під час війни держава й далі реформувала законодавство. І ми з вами маємо боротися за це як суспільство. А поки прискорюймо закриття зборів, аудіо від друзів, вивчення мов. Але не поспішаймо на дорозі. Це може коштувати життя».

«Дослідження засвідчують, що різниця між 50 та 70 км/год — це різниця між життям і смертю. Дитина, яка йде до школи, жінка на велосипеді чи чоловік на мопеді мають мінімальний шанс вижити, якщо наїзд стався на швидкості 70 і більше. Саме тому у світовій практиці стандартне обмеження у містах дорівнює 50, і в Правилах дорожнього руху України це також 50. Важливо нарешті ліквідувати цю смертельну суперечність між Правилами й Кодексом України про адміністративні правопорушення», — зазначила Олеся Холопік, директорка ЦЕДЕМ.

Ба більше, «безкарні +20» є ознакою того, що Україна поки що не перейшла на європейські норми. Лише в Україні та росії діє такий нештрафований поріг. А здебільшого у країнах ЄС він мінімальний і не публічний.

Зміни у законодавстві вплинуть на поведінку та звички людей, а це дасть змогу врятувати сотні й тисячі життів. Тому ЦЕДЕМ закликає українців долучитися до кампанії та поширювати меседжі не лише в соцмережах, а й у повсякденному житті:

  • Прискорюйте закриття зборів, АЛЕ не поспішайте на дорозі.
  • Прискорюйте аудіо від друзів, АЛЕ не поспішайте на дорозі.
  • Прискорюйтесь із закриттям дедлайнів, АЛЕ не поспішайте на дорозі.
  • Прискорюйтеся на біговій доріжці, АЛЕ не поспішайте на дорозі.

ЦЕДЕМ (Центр демократії та верховенства права) — аналітично адвокаційний центр, що активно розробляє та просуває законодавчі ініціативи, захищає свободу слова, надає правову експертизу та підтримує громадські ініціативи.

«За безпечні дороги» — адвокаційна кампанія, спрямована на зменшення смертності й травматизму на дорогах України. Ініційована у 2016 році Центром демократії та верховенства права у партнерстві з ГО Vision Zero та U-Cycle об’єднує міжнародних, українських експертів, представників законодавчої та виконавчої влади.