Лондон-Патон-Троєщина: як Київ має будувати мости (та чому саме зараз)

Побудова метро на Троєщину давно стала нічним кошмаром для будь-якого міського голови Києва. Реалізувати важко. Люди все одно про це постійно питають. За цією темою легко загубити головну проблему: ми не вміємо швидко та надійно будувати мости.

На ваше щастя, журналісти 44.ua вже поцікавились темою глибше. Від Дніпра і до Темзи.

Подільський міст, ти чого?

Проєкт Подільского мосту був тим жахіттям, через яке жителі Деснянського району досі бачать метро лише на виході з маршрутки.

У грудні міст частково запрацював, пропускаючи спецтранспорт або комунальні види транспорту. Звісно, правий берег зустріне їх максимальними заторами. І тепер питання постає з нового ракурсу: як запускати метро, на яке насправді роками ніхто не розраховував.

Метрополітен - це нові станції, комунікації, зміна деяких маршрутів. Все це зазвичай робиться роками. От тільки міст будувався приблизно з 1993 року, а проєктувався ще за СРСР.

Що робити тепер - ось гарне питання. Відповідь проста: будувати наступний міст. І бажано починати це раніше, ніж життя саме змусить нас перекрити чергову переправу заради екстрених ремонтів.

Ситуація з мостами у Києві доволі скрутна. Минулого липня інспекція навідала мости Метро та Патона. Вони в аварійному стані.

Міст Патона, зокрема, страждає від корозії на балках. Міст Патона тримався б довше - але на нього лягло збільшене навантаження через ситуацію на інших переправах. Як бачите, питання нових мостів вже давно актуальне. Просто про це бояться говорити.

Тримаючи в пам'яті проєкт Подільського мосту, який лякав навіть оптимістів, можна зробити простий висновок. Поки ми не вміємо будувати відносно недорогі мости швидше, ніж за 30 років, - проблеми гарантовані.

Залізно, недорого

Подільський міст просто нагадав нам про те, що ми старались забути та відкласти на якомога довший період. Києву мостів уже не вистачає. А в умовах постійного збільшення трафіку це "не вистачає" може доповнитись словом "критично".

Де ж брати настільки необхідні для нас мости? Відповідають такі міста, як Дніпро та Лондон. Так-так, вам не здалось. Вони пов'язані.

Амурський (Старий) міст у Дніпрі - доволі страшна, але надійна конструкція. Це повністю металева переправа, відкрита ще 1884 року. Як бачите, вона пережила вже цілий ряд держав.

Щоб ви розуміли, 1889 року Амурський міст брав нагороду на Всесвітній виставці в Парижі. Тоді відзначили два об'єкти - його та якусь Ейфелеву вежу.

Чи надійна ця конструкція зараз? Як показала практика - так. Навесні 2022-го по ній прийшовся ракетний удар російських загарбників. Проте міст як стояв, так і стоїть. Більше того, від нього дуже залежить логістика та зв'язок між двома адміністративними районами міста.

Така ж жива пам'ятка є в Лондоні. Тауерський міст - один із символів британської столиці. Йому вже 125 років. Що поєднує його з Амурським мостом у Дніпрі? Вони виконані з залізних конструкцій і є доволі недорогими.

Звісно, все має свою ціну. Тому залізні мости ніколи не зможуть похвалитись такими тривалими строками експлуатації, як їх залізобетонні конкуренти. Як ви помітили по мосту Патона, навіть у залізобетонного мосту можуть бути проблеми з корозією (що тут казати про залізний).

Це все одно доведеться робити

Коли Київ матиме альтернативні шляхи для переспрямування трафіку, наша логістика буде у відносній безпеці. Наприклад, тоді можна безболісно оновлювати вже згаданий міст Патона.

За умови великих бюджетів в нього є опція з заміною залізобетонного покриття на залізне. Міст стане ширшим та витримає вісім смуг замість шести. Ба більше: його вага зменшиться, що важливо для вже існуючих опор. І так ми переходимо до останнього пункту.

Важливо лише наважитись. Нові мости для столиці - вже точно не піар-проєкт, а необхідна для логістики річ.

Прямо зараз нові російські обстріли можуть наздогнати будь-які об'єкти коли завгодно. Чи будуть росіяни бити по мостах - питання риторичне. І ще не факт, що столичні конструкції після значних перевантажень витримають удар так само, як Амурський міст у Дніпрі.

Так, ми віримо у наші ППО. Та чи варто довіряти саме оборонцям нашого неба проблеми, які краще вирішувати на рівні міського самоврядування - ось хороше питання. Здається, в них і без того вистачає роботи.

Та й взагалі: чи важливо все це проговорювати стільки разів, коли проблему треба вирішувати вже найближчим часом? І в нас у запасі вже немає тридцяти років на пошук запасних варіантів.

Нагадаємо, раніше голова так званого Офісу трансформації Максим Бахматов заявив, що 90% мостів у Києві - аварійні.

Не забувайте підписуватись на наш Telegram-канал "Головні новини Києва – 44.ua", щоб бути в курсі всіх подій.