Міст Метро та міст Патона у Києві є непрацездатними.
Про це розповів інженер та транспортний експерт Дмитро Беспалов виданню LIGA.net.
В разі аварійності мосту Метро в Києві піде мова про фактичне будівництво нового мосту, зазначив він. В Кабміні кажуть, що його закриють на ремонт після відкриття Подільського мосту.
Влітку минулого року державна комісія з перевірки мостових споруд, створена на виконання рішення РНБО, визнала аварійними ці два мости, а також кожен десятий міст в Україні. А у 2017 р. в КМДА говорили, що за висновком спеціального обстеження загальний експлуатаційний стан моста Метро був визначений як непрацездатний.
Міст Метро знаходиться в експлуатації з 1965 року. Це була перша у світі аркова споруда з великими прогонами, спроєктована на сухих стиках. Мостом проходить "червона" гілка метро. Разом з Русанівським мостом він сполучає правий берег з Русанівкою, Лівобережним масивом, Воскресенкою, Лісовим масивом та Гідропарком.
Під час інспекції урядова комісія встановила, що один із канатів мосту обірвався, після чого відбулося зменшення вантажопідйомності. Тобто вантажний транспорт цим мостом фактично рухатись не може.
Міський голова Віталій Кличко говорив, що, за оцінками фахівців ЄБРР, перебудувати міст коштує мінімум 500 млн євро. Київ з ЄБРР до початку повномасштабної війни розробляв проєкт з перебудови і мав домовленості про фінансування. З початком війни проєкт поставлено на паузу.
Навесні минулого року "Київавтодор" оголосив тендер на розроблення проєктної документації для об’єкта "Реставрація з пристосуванням автопроїздів мосту-метро через річку Дніпро". На сьогодні розробка проєкту триває.
У КМДА зазначили, що рух транспортних засобів на час проведення протиаварійних робіт на мосту Метро обмежуватися та закриватися не буде.
Міст Патона офіційно можна лише реставрувати або ремонтувати, адже він має статус пам'ятки архітектури. На таких об’єктах проводити капітальний ремонт чи реконструкцію заборонено.
Міст Патона був введений в експлуатацію 1953 року. Це перший у світі суцільнозварний міст довжиною понад 1,5 тис. м.
Споруда вже сьомий рік є в аварійному стані. У 2019 році закінчився термін експлуатації. У 2021 році "Київавтодор" замовляв розробку проєктно-кошторисної документації для реставрації мосту вартістю 47 млн грн, але торги були скасовані. Комісія виявила на мості інтенсивну корозію металів. Балки металу не захищені захисним покриттям, через що відбувається відлущення певного шару. Зв'язки між балками також у поганому стані.
Влітку минулого року Кабмін виділив 35 млн грн на реставрацію мосту.
Нагадаємо, раніше ми розповідали про проблеми громадського транспорту Києва.
Хочете дізнаватись ще більше новин Києва, Київщини та України? Тоді хутчіш долучайтесь до нашого Telegram-каналу "Головні новини Києва – 44.ua" та читайте, щоб завжди бути в курсі та нічого не пропустити.