Інвестори все частіше обирають придбати м2 в апарт-готелі та котеджних містечках замість купівлі квартири. Це пов`язано з тим, що комерційна нерухомість є дорожчою та більш інвестиційно привабливою ніж житлова. Зазвичай вартості таким об`єктам додає розташування, адже вони розміщені в туристичних локаціях, що розвиваються.
Крім того, до готельної нерухомості є вимоги: це інфраструктура, сервіс, сучасний ремонт, єдина концепція. Так, купуючи апартамент або котедж у прибутковому комплексі, інвестор отримує частку в бізнесі, яка завжди буде більш цінною, ніж квартира.
На що звертати увагу під час вибору об’єкта?
Коли мова йде про інвестування в готельний бізнес, необхідно розглядати різні аспекти, що впливають на успішність проєкту. Поговоримо про найбільш вагомі з них.
- Локація. Серед загальних чинників, на які треба звертати увагу під час вибору комплексу для інвестування, насамперед варто виділити локацію. Вона точно має бути туристичною.
- Концепція. Також треба звертати увагу на концепцію комплексу: про що він, яку інфраструктуру включає, як він виглядає з архітектурного погляду, який дизайн і наповнення номерів. Наприклад, у новому проєкті Melis, який ми будуємо спільно із Numo Development, ми будемо дотримуватись пропорції 45/55, де 45 – це розвиток інфраструктури, 55 – безпосередньо апартаменти, замість звичної для багатьох схеми 30/70.
- Юридичний аспект. Перед інвестуванням обов`язково потрібно переглянути у забудовника дозвільні документи. Крім того, варто перевірити його репутацію.
- Наявність професійної керівної компанії. У керівної компанії має бути професійний підхід до створення продукту, його реалізації та супроводу.
Підбірка важливих запитань, які варто обговорити з готельним оператором перед інвестуванням
Усе починається з правильних запитань, і вони є важливою частиною співпраці з готельним оператором перед інвестуванням. Серед найважливіших і основних з них є такі:
- Форма володіння: Чим я буду володіти? Що я можу з цим робити? Які права та обов’язки в мене є? Що передбачає співпраця з вами?
- Обов`язки: Як ми юридично фіксуємо те, які права та обов’язки є в кожного? Якщо ви керуєте готелем, то що це чітко передбачає? Дайте мені перелік ваших зобов’язань і механізм, як я буду контролювати фінансову звітність, стан моїх номерів та платежі, які будуть відбуватися.
- Можливості: Коли я можу приїздити? Скільки часу на рік я зможу відпочивати безкоштовно?
- Перепродаж. Якщо я захочу передпродати моє майно, які можуть бути умови перепродажу?
- Фінанси: Як саме ви вираховуєте фінансове моделювання? На чому воно базується? Який показник окупності? Чи передбачили ви резервний фонд? Як ви рахуєте витрати? Чи можуть в мене виникнути додаткові витрати?
Інвестування в прибуткову нерухомість, як і в інші ніші, потребує наявності базових знань про ринок. Лише розібравшись у наявній пропозиції ви зможете правильно обрати об’єкт і керівну компанію. Звертайте увагу на репутацію компаній, ставте правильні запитання, а також не забувайте проаналізувати проєкт з погляду туриста.