Застосування паперової упаковки у сфері маркетингу

Паперовий пакет — різновид упаковки, що переживає другу хвилю популярності. З початку 2020 року посилюється екологічний тренд у пакуванні. Україна не залишається осторонь тенденцій. З 10 грудня 2021 вступив у дію закон, який обмежує використання пакетів із пластику. Тому все більше виробників переходить на упаковку із паперу або інших біорозкладних матеріалів.

Різновиди паперової упаковки для продукції

Сучасна легка промисловість пропонує чимало варіантів картонної упаковки товару:

  • звичайні паперові пакети для упаковки продовольчих та непродовольчих товарів;

  • ламіновані пакети для презентаційних цілей;

  • пакети-клатчі, що найчастіше використовуються для упаковки ювелірних виробів, нижньої білизни;

  • пакети із крафтового картону;

  • упаковка з екокартону або екопаперу зі зниженим вмістом целюлози;

  • подарункові пакети із дизайнерського картону із ламінуванням, шовкографією, тисненням, шовковими ручками;

  • саше — спеціальні паперові пакети із надтонкого матеріалу для упаковки хлібобулочних та кондитерських виробів, фаст-фуду;

  • з квадратним потовщеним дном та жорсткими ребрами для пакування круп, борошна, корму для тварин, посівного матеріалу;

  • мішки або пакети великого розміру із внутрішньою ламінацією для фасування будівельних сумішей, піску, вугілля, добрив.

До плюсів використання пакетів із паперу належать:

  • екологічність та можливість повторного перероблення. Сировина — деревина, целюлоза злакових рослин, опале листя, водорості — органічного походження. Звичайний не крейдований папір розкладається в навколишньому середовищі за 2 місяці, крейдований або з офсетним друком, картон — за 2 роки. Це у сотні разів менше, ніж пластик;

  • висока повітропроникність. Паперова упаковка добре пропускає повітря, що робить її незамінною для пакування харчових продуктів;

  • непрозорість. Найпростіший паперовий пакет надійно захищає вміст від цікавих очей;

  • презентабельність. Навіть без друкованого зображення, дизайну паперові білі пакети виглядають дорожче, ніж поліетиленові. Широкий вибір матеріалу, типу друку, варіанту оздоблення, матеріалу для ручок дозволяють створити ексклюзивний вид упаковки під кожний товар;

  • розширене рекламне поле. На відміну від поліетиленових пакетів із боковим швом, упаковка із паперу має збільшену бокову частину та дно. Збільшена площа дозволяє раціонально розмістити рекламу, інструкцію щодо використання товару або поради щодо утилізації пакування;

  • збереження форми. Внаслідок розширеного дна, бокових вставок пакет із паперу добре виглядає пустим та наповненим. Заповнена упаковка надійно стоїть, досить приваблива, бокові частини не падають, як у випадку із поліетиленовими варіантами;

  • проста утилізація. Використані пакети із паперу викидають до урни зі збору макулатури.

До мінусів паперового пакування відносяться:

  • висока ціна. Пакети із паперу коштують дорожче, ніж поліетиленові варіанти;

  • короткий термін експлуатації. Паперові пакети дуже чутливі до прорізування гострими предметами, кутами картонної коробки, негабаритними сувенірами;

  • бояться вологи. Бюджетні паперові пакети деформуються, рвуться після контакту з інтенсивною вологою.

Крафтові картонні пакети — елемент візуального маркетингу. З його допомогою через корпоративні кольори, елементи фірмового стилю виробники доносять інформацію щодо цінностей компанії, переваг товару, ексклюзивності пропозиції, умови акції та переваги покупки. Креативно оформлений пакет — ідеальний спосіб першого знайомства із холодними клієнтами, розширення кола потенційних покупців.

При масовому (наприклад, роздатка подарункових пакетів із презентаційними матеріалами на виставках, конференціях, презентаціях, семінарах) використанні картонних пакетів можна легко і не нав’язливо познайомити із брендом, посилити його впізнаваність.

Нанесення інформації щодо можливості повторного використання, call-to-action відправити на переробку картонну обгортку або невеликий сторітейлінг про виробництво конкретного пакування із вторинної сировини посилює емпатичні почуття до бренду, його репутацію як соціально відповідального та екосвідомого.

Відповідно до «Глобального протоколу по упаковці для сталого розвитку», розробленого організацією Consumer Goods Forum, екологічна упаковка має відповідати критеріям:

  • легкість;

  • безпечність для людини та зовнішнього середовища;

  • вторинна сировина у складі;

  • можливість повторного використання;

  • правильна утилізація (компостування або біорозкладання);

  • можливість переробки в регіоні виготовлення або продажу.

Усім цим критеріям відповідає паперова упаковка. Тому понад 400 товаровиробників і рітейлерів з 70 країн світу з кожним роком все більше переходять на пакети, обгортки із паперу.

Джерело: Veren Group