Гендель, Гріг, Бах та Моцарт

Національний камерний ансамбль "Київські солісти" та диригент Володимир Сіренко запрошують вас на концертну програму, яка включає твори Генделя, Гріга, Баха та Моцарта й охоплює широкий спектр музичних стилів та епох.

Ось деталі кожного твору:

Гендель: Кончерто ґроссо ре-мажор, Op. 6 № 5, HWV 323

Цей твір належить до серії з 12 концертів гроссо Генделя (Op. 6), написаних у 1739 році. Кончерто ґроссо ре-мажор складається з шести частин і демонструє барокову майстерність композитора. Він написаний для струнного оркестру з бассо контінуо і відзначається контрастом між групою солістів (концертино) та оркестром (рипієно).

Гріг: «Хольберг - сюїта», Op. 40

Ця сюїта була створена Едвардом Грігом у 1884 році на честь 200-річчя драматурга Людвіга Хольберга. Спочатку написана для фортепіано, вона пізніше була адаптована для струнного оркестру. Сюїта складається з п’яти частин, що імітують танцювальні форми XVIII століття: Прелюдія, Сарабанда, Гавот, Арія та Ригодон. Цей твір є прикладом раннього неокласицизму.

Бах: Подвійний концерт для скрипки та гобоя (до мінор, BWV 1060R)

Солісти: Дмитро Ткаченко (скрипка) та Юрій Літун (гобой)

Цей концерт є реконструкцією втраченого оригіналу Йоганна Себастьяна Баха для скрипки та гобоя. Він складається з трьох частин: Allegro, Adagio та Allegro. Твір відзначається поліфонічною взаємодією між двома солістами та оркестром, а також ліризмом другої частини.

Моцарт: Дивертисмент B-flat major, K. 137

Дивертисмент сі-бемоль мажор, K. 137 (також відомий як KV 125b) був написаний Вольфгангом Амадеєм Моцартом у 1772 році. Цей твір є частиною серії з трьох дивертисментів (KV 136-138), які іноді називають “Зальцбурзькими симфоніями”. Дивертисмент K. 137 складається з трьох частин:

  • Allegro
  • Allegro di molto
  • Allegro assai

Цей твір написаний для струнного квартету, хоча часто виконується струнним оркестром. Він відзначається легкістю та витонченістю, характерними для камерної музики Моцарта, і демонструє його майстерність у створенні мелодійних ліній та гармонійних структур.

Для програми концерту з творами Генделя, Гріга, Баха та Моцарта можна виділити кілька цікавих зв’язків:

Історичний контекст і стильова еволюція

  • Барокові основи: Гендель і Бах, обидва народжені у 1685 році, є ключовими фігурами бароко. Їхня музика характеризується складною поліфонією та гармонійною прогресією. Кончерто ґроссо Генделя та Подвійний концерт Баха демонструють ці риси через складну взаємодію інструментів.
  • Перехід до класицизму: Програма включає твори бароко (Гендель, Бах) та класицизму (Моцарт), що ілюструє еволюцію музичних стилів. Музика Моцарта, як у Дивертисменті, відзначається ясністю та балансом.

Тематичні та структурні зв’язки

  • Танцювальні форми і сюїти: «Хольдберг-сюїта» Гріга є неокласичним твором, що віддає данину бароковій формі сюїти, подібно до структур у концертах Генделя.
  • Концерти та діалоги інструментів: Подвійний концерт Баха і Кончерто ґроссо Генделя містять діалоги між солістами та ансамблями, що є характерною рисою барокової музики.

Ці зв’язки підкреслюють різноманітність стилів у програмі та демонструють історичну спадкоємність між композиторами різних епох.