КАРМЕН. TV – балет на дві серії на музику Ж. Бізе
«Кармен. TV» – перша вистава театру «КИЇВ МОДЕРН-БАЛЕТ». Чому саме Кармен? В історії європейського театру не дуже багато міфологем, які, за популярністю, можна порівняти з цим сюжетом. Меріме, який написав новелу про севільську циганку, навіть не підозрював, що в XXI столітті – у всьому західному культурному світі – не залишиться жодної людини, яка б не чула про Кармен. Жорж Бізе, своєю безсмертною оперою, неймовірно романтизував її образ. Циганка Меріме – набагато простіша й прозаїчніша.
Крім брутальної новели Проспера Меріме, в основу нашої вистави лягла музика опери Жоржа Бізе. Однією з головних дійових осіб балету стала Мікаела, котра втратила статус нареченої Хозе, але стала рушійною силою сценічної дії. Її присутність на сцені пояснює літери «TV» у назві вистави, та її формат – балет на дві серії. Слова, вкладені мною в уста Мікаели – це єдине, що, на мою думку, було доречним помістити в буклет вистави:
«Коли поруч нікого немає, любов переповнює мене, й змушує бачити, бажати, вбивати неіснуючих персонажів ніким не знятих фільмів. Мерехтіння екрану спілкується зі мною мовою пристрасті. Я самотня…? Ні».
Раду Поклітару
Відома всім історія циганки, героїні новели Проспера Меріме, одержала у цьому балеті нове, несподіване трактування.
Завдяки новаторській хореографії Раду Поклітару, сценічне життя персонажів вистави наповнилося пронизливими сучасними інтонаціями, зберігши при цьому весь шарм Іспанії ХІХ століття, а геніальна музика опери «Кармен» дала можливість створити абсолютно нову виставу – не зрадивши при цьому духу Жоржа Бізе, який обезсмертив севільську циганку.
Декорації та костюми, створені одними з кращих театральних художників сучасності Андрієм Злобіним та Ганною Іпатьєвою, наповнюють сценічний простір ритмом життя ХХІ століття, зберігаючи при цьому дух старої Іспанії.